Διατροφή και απώλεια βάρους

Πόσο εύκολη είναι η διαδικασία της απώλειας βάρους; Πολλές φορές παρατηρείται πιο αργός ρυθμός απώλειας στη διάρκεια μιας ακολουθούμενης διατροφής, Πού οφείλεται αυτό;

«Στην αρχή της διατροφής χάνουμε πιο εύκολα κιλά σε σχέση με την πορεία, οπότε σταθεροποιείται η απώλεια βάρους. Τον πρώτο μήνα μπορεί να χάσουμε το διπλάσιο βάρος σε σχέση με τους επόμενους. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Πρώτον είναι ο ενθουσιασμός με τον οποίο ξεκινάμε ένα πρόγραμμα, που σημαίνει ότι έχουμε μεγαλύτερη συνέπεια ως προς το διαιτολόγιο και είμαστε πιο ξεκούραστοι σωματικά και ψυχολογικά. Με την πάροδο του χρόνου, υπάρχει χαλάρωση. Δεν σημαίνει ότι φταίμε αποκλειστικά εμείς. Είναι μια διαδικασία που συμβαίνει σε όλους.
Υπάρχουν όμως κι άλλοι λόγοι που «κολλάμε». Πριν πάμε στον διαιτολόγο τρώμε πολύ περισσότερο, οπότε το θερμιδικά ενεργειακό κενό μεταξύ της μέρας που ξεκινάμε δίαιτα με τις προηγούμενες που δεν ακολουθούσαμε πρόγραμμα διατροφής, είναι πολύ μεγάλο. Ο οργανισμός έχει κατά συνέπεια να καλύψει ένα μεγάλο ενεργειακό κενό και χάνει πιο εύκολα κιλά. Στην πορεία όμως που οι θερμίδες ελαττώνονται ,ο οργανισμός συνηθίζει και γι αυτό όταν έχουμε λιγότερο ενεργειακό κενό, καίμε και λιγότερες θερμίδες. Ένας ακόμα λόγος είναι επίσης ότι στην αρχή έχουμε περισσότερα κιλά και λίπος να χάσουμε. Όσο πιο πολύ έχεις τόσο πιο πολύ χάνεις. Ενώ τον πρώτο μήνα μια γυναίκα που έχει να χάσει 20 συνολικά κιλά, μπορεί να μειώσει το βάρος της κατά 5 κιλά και στη συνέχεια τρία κιλά το μήνα, μπορεί εκείνα τα τρία κιλά να φαίνονται πάνω μας σαν μεγαλύτερη απώλεια. Αυτό το βλέπουμε και στους πόντους»

Ποιες λύσεις υπάρχουν σε αυτή την περίπτωση;
«Η λύση είναι να ζητήσουμε από τον οργανισμό μας να αυξήσει τις καύσεις του. Ελαττώνοντας το φαγητό δεν μπορούμε να πούμε ότι καταφέρνουμε πολλά πράγματα. Όταν μειώνουμε το φαγητό μειώνουμε ακόμα περισσότερο τις καύσεις μας. Οπότε η λύση είναι η άσκηση. Ή να ξεκινήσουμε γυμναστήριο ή το πιο απλό να ξεκινήσουμε να περπατάμε με γρήγορο ρυθμό μισή με μία ώρα την ημέρα. Είναι το μυστικό για να ξεκολλήσουμε. Επιπλέον συνιστάται όταν κουραστούμε ψυχολογικά ,να ξεκουραστούμε για μια εβδομάδα, να .συζητήσουμε με τον διαιτολόγο τι μας έχει λείψει και να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα ώστε να πάρει “ανάσα” ο οργανισμός και να συνεχίσουμε».

Τι συμβουλεύετε αυτούς που αγχώνονται με τον ρυθμό της απώλειας των κιλών;

«Ο ρυθμός απώλειας βάρους δεν πρέπει να μας αγχώνει. Είναι ψυχολογικά τον πρώτο μήνα να δεις μια μεγαλύτερη διαφορά για να μην τα εγκαταλείψεις, αλλά μια απώλεια βάρους της τάξης των 3 κιλών το μήνα είναι απολύτως φυσιολογική κι εν τέλει το ζητούμενο δεν είναι να χάσουμε τα κιλά , αλλά να διορθώσουμε τα λάθη που κάνουμε και μας καθιστούν υπέρβαρους. Μόνο αν αλλάξουν οι διατροφικές συνήθειες θ΄αλλάξει το βάρος. Όσο πιστά κι αν ακολουθήσουμε ένα διατροφικό πρόγραμμα για 3- 4 μήνες, αν επανέλθουμε στις κακές συνήθειες, θα ξαναπάρουμε τα κιλά».