Τα προβλήματα της παιδικής παχυσαρκίας

 

 

 

Η παιδική παχυσαρκία έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις τελευταία και στη χώρα μας. Πού οφείλεται αυτό και τι χρειάζεται να προσέχουμε στη διατροφή ενός υπέρβαρου παιδιού;

«Tην τελευταία δεκαετία η Ελλάδα κατέχει σταθερά τις πρώτες θέσεις στην παιδική παχυσαρκία σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το οξύμωρο είναι ότι είμαστε η χώρα που προάγει τη μεσογειακή διατροφή. Είναι ένα θέμα που έχει να κάνει με την υγεία και την ανάπτυξη των παιδιών. Ο στόχος για ένα ελαφρώς υπέρβαρο παιδί είναι να προσπαθήσουμε να μην πάρει βάρος όσο ψηλώνει και στη συνέχεια να παίρνει βάρος σύμφωνα με την ανάπτυξη του ύψους του. Σε ένα δε παχύσαρκο παιδί θα βάλουμε στόχο να χάσει 5 – 6 κιλά σε λίγο μακροχρόνιο διάστημα. Συνιστάται να μην χάνει πάνω από 1,5 με 2 κιλά το μήνα.
Είναι πολύ διαφορετική η εκτίμηση της απώλειας βάρους σε ένα παιδί από αυτή που αφορά έναν ενήλικα. Είναι υπέρ αρκετό ένα παιδί να χάνει μισό κιλό την εβδομάδα εφόσον το χρειάζεται.

Ένας λόγος στον οποίο οφείλεται η ανάπτυξη της παιδικής παχυσαρκίας είναι ότι μαγειρεύουμε λιγότερο στο σπίτι. Είναι πιο υγιεινό να δώσουμε στο παιδί μια φέτα κέικ ή ένα τοστ από το σπίτι από το να αγοράσει μια τυρόπιτα ή ένα κρουασάν. Μειώστε το χαρτζιλίκι στα παιδιά και δώστε σπιτικό φαγητό . Μπορεί να είναι μια σπιτική πίτα ή φρούτα.
Επίσης «ένοχο» είναι και το βραδινό φαγητό απέξω. Είναι λογικό λόγω του περιορισμένου χρόνου των μαμάδων. Όμως όση ώρα χρειάζεται να περιμένουμε μια παραγγελία, τόση ώρα χρειάζεται για παράδειγμα ,να βράσουμε λίγα μακαρόνια. Μπορούμε εναλλακτικά να ζεστάνουμε τη μισή μερίδα από το μεσημεριανό. Ας βράσουμε αυγά στα παιδιά, τα οποία είναι πολύ υγιεινά ή ας τους φτιάξουμε μια ομελέτα. Μπορούμε να κάνουμε μια σαλάτα caesars, κόβοντας το κοτόπουλο που έχει μείνει από το μεσημέρι. Ή να ετοιμάσουμε μια σαλάτα σεφ με μουστάρδα καλαμπόκι, γαλοπούλα τυρί και αυγό, παρά να φάμε τηγανητές πατάτες.

Μια φορά την εβδομάδα το παιδί μπορεί να φάει φαγητό απέξω. Αυτό μπορεί να είναι μια πίτα με σουβλάκι κοτόπουλο, λίγες πατάτες και λαχανικά, ή δύο σουβλάκια κοτόπουλο με ένα ζυμαράκι ή δυο κομμάτια πίτσα με γαλοπούλα και τυρί. Δεν πρέπει να επιβραβεύουμε τα παιδιά για τις επιδόσεις τους στα μαθήματα και στις δραστηριότητές τους με γλυκό ή φαγητό.Από εκεί και πέρα να αποφεύγουν οι γονείς να έχουν στο σπίτι γλυκά και σοκολάτες για να αποφεύγεται η καθημερινή κατανάλωση. Είναι προτιμότερο να πάρουν κάτι από ένα ζαχαροπλαστείο. Επιτρέπεται μια φορά την εβδομάδα μια δύο μπάλες παγωτό ή μια πάστα. Μπορεί η μαμά να φτιάξει ένα γλυκό την εβδομάδα, σε ποσότητα τέτοια ώστε να καταναλωθεί σε δυο μέρες. Υπάρχουν και πιο υγιεινές λύσεις για γλυκό. Οι σπιτικές μαρμελάδες. Μια φέτα ψωμί με μαρμελάδα ή μέλι το απόγευμα κάνει πολύ καλό στο παιδί ή γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα και ξηρούς καρπούς ή μια μπάρα δημητριακών. Απαραίτητη είναι επίσης η δραστηριότητα για τα παιδιά. Είναι πολύ βασικό. Τα παιδιά δεν πρέπει να πάψουν να είναι παιδιά.»