Διατροφή πριν και κατά τη διάρκεια των γιορτών

 

 

 

Βρισκόμαστε λίγο πριν τις γιορτές, στη διάρκεια των οποίων καταναλώνουμε περισσότερο φαγητό και γλυκά. Τι μπορούμε να προσέξουμε στη διατροφή μας αυτή την περίοδο;

«Είναι σωστή η επιλογή να κάνουμε δίαιτα πριν τις γιορτές και όχι μετά, γιατί πριν δεν υπάρχουν τόσα φαγητά και γλυκά στο σπίτι, δεν έχουμε χαλαρώσει τόσο. Καταρχήν είναι περίοδος νηστείας, η οποία επιτρέπει την κατανάλωση ψαριού κι αυτό είναι βοηθητικό. Είναι ευκαιρία να φάμε ψάρι 2- 3 φορές την εβδομάδα. Καλό είναι να αποφεύγουμε το φαγητό απέξω και τα τηγανητά θαλασσινά. Για όσους δεν νηστεύουν μπορούν να βάλουν στη διατροφή τους το βράδυ γαλακτοκομικά . Π.χ. λίγο γιαούρτι με μέλι και ξηρούς καρπούς. Μια σαλάτα με τόνο, ένα τοστάκι με τυρί. Επίσης ενδιάμεσα είναι πολύ βοηθητικό να τρώμε φρούτα (μπανάνες, μανταρίνια, φυσικούς χυμούς πορτοκαλιού) και να μην καταναλώνουμε πολλά αρτοσκευάσματα. Είναι προτιμότερο, για να χάσουμε βάρος, να φάμε μια μπανάνα αντί για τρία κριτσίνια. Όσον αφορά το κρέας καλό είναι να αποφεύγουμε τα βαριά μαγειρευτά φαγητά κι ας κινηθούμε σε πιο άπαχα κρέατα, όπως είναι το κοτόπουλο. Για συνοδευτικό ας επιλέξουμε μια φέτα ψωμί και σαλάτα ,αντί για πατάτες ή ρύζι. Ως προς την κατανάλωση γλυκού ας την περιορίσουμε στη μια φορά την εβδομάδα».

Στη διάρκεια των γιορτών πώς μπορούμε να αποφύγουμε την πρόσληψη κιλών, χωρίς να στερηθούμε το εορταστικό μενού;

«Καλό είναι στις γιορτές να μην νιώθουμε ότι είμαστε τιμωρία, είτε έχουμε κανονικό βάρος είτε είμαστε υπέρβαροι. Χρειάζεται να κατανοήσουμε όμως ότι στη διάρκεια των εορτών δε χρειάζεται να τρώμε επί δύο εβδομάδες συνεχόμενα. Τα γλυκά και τα φαγητά εξακολουθούν να έχουν θερμίδες, δεν κάνουν διακοπές. Μία κατεύθυνση είναι την ημέρα των ρεβεγιόν να μην μένουμε νηστικοί μέχρι το βράδυ, γιατί δεν θα μπορέσουμε να είμαστε ούτε κατά προσέγγιση εγκρατείς. Καλό είναι να έχουμε πάρει ένα κανονικό πρωινό, το μεσημέρι να φάμε μια σαλάτα , ή ένα τοστ, ένα γιαούρτι με ξηρούς καρπούς ή μια μικρή ποσότητα πρωτεΐνης (λίγο φιλέτο κοτόπουλο ή τόνο, ή αυγό και σαλάτα), το απόγευμα ένα φρούτο, ώστε το βράδυ να γεμίσουμε μια φορά το πιάτο μας.
Αν δεν θέλουμε να ξεφύγουμε το βράδυ, μπορούμε να χωρίσουμε το πιάτο μας σε τρία μέρη. Το ένα να έχει μια ποσότητα κρέατος (πχ. γαλοπούλα, χοιρινό), το άλλο να έχει ορεκτικό (μια κρέπα, σουφλέ, τυρόπιτα ή γέμιση γαλοπούλας) και το άλλο ένα τρίτο να το γεμίσουμε με μια σαλάτα.
Από τα γλυκά καλό είναι να διαλέξουμε ένα και μπορούμε να πιούμε μέχρι και 2 ποτήρια αλκοόλ. Το ίδιο ισχύει και ανήμερα των εορτών».

Πόσα γλυκά και πότε προτείνετε να φάει κάποιος την εορταστική περίοδο;

«Είναι καλύτερα να φάμε το γλυκό τις πρωινές ώρες ώστε να δώσουμε περιθώριο στον οργανισμό μας να το επεξεργαστεί. Δηλαδή μπορούμε να πιούμε ένα ποτήρι γάλα και να φάμε π.χ. ένα κουραμπιέ. Καλό είναι να φτιάξουμε γλυκά σε ποσότητα επαρκή για τις γιορτές και όχι πολύ παραπάνω και να φροντίσουμε τα γλυκά να μην είναι εύκολα προσβάσιμα. Είτε να είναι καλυμμένα , είτε να βρίσκονται σε ένα πιο απομονωμένο μέρος του σπιτιού. Δύο με τρεις φορές την εβδομάδα από τα γλυκά των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιά είναι μια ρεαλιστική ποσότητα».